9/27 Maintenance notes - Ragnarok: Patch History - WarpPortal Community Forums

Jump to content


Photo

9/27 Maintenance notes


  • Please log in to reply
114 replies to this topic

#1 Heimdallr

Heimdallr

    Too Legit To Quit

  • Community Managers
  • 3630 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 27 September 2011 - 09:08 PM

Fairly light week, we are prepping for 14.1 and some october updates so don't fret about us having too much time on our hands.


  • Double Drops ends
  • RWC Groove Pack discontinue sale.
  • Premium Hat Pack, discontinue sale
  • Groove Pack item exchanger stays in for another week.
  • Adding a 30 Day Mount option for 150 points, this is over a 33% discount on the mount!
  • Suspicious activities quest is staying in "permanently" the reward at the end is not a Gangster Mask anymore, it will be a an Old Purple Box.
  • Mobster's Disguise is losing its exp bonus.
  • Aldebaran clocktower entrance should get less clogged when busy.
  • VIP warper in Eden Group is moved further indoors so misclicks happen less often.
  • New Turnins.
  • Some older Valkyrie Headgears were not set to tradable correctly. These should be fixed with this maintenance to be trade/vendable.
    - Charming Ribbon
    - Pecopeco Hairband
    - Flying Angel
    - Pair of Red Ribbon
    - Ancient Pipe
    - Chick Hat
    - Jumping Poring
    - Alice Doll
  • New Turnins
    70-95 lhz fild 1 and 2
    - Stem Worm
    - Rafflesia
    105 - 120 Thanatos tower 2
    - Ancient Mimic
    - Death Word
    125 140 Dicastes Filed 02
    - Tatacho
    - Dolomedes
  • New Function for Merry Badger in addition to what she already does in the Eden Group!
    For this week we are putting a special Eden Merit badge turnin option. 1 Eden Merit badge to receive:
    - 40 Light Granule,
    - 40 Gun Powder,
    - 3 Izidor,
    - 10 Prickly Fruit,
    - 1 Mandragora Flowerpot, and
    - 3 Elder Branch.
  • New feature! Talk to the Blue Card turnin guy in Prontera, every day he will give you some RWC firecrackers. They have a pretty potent buff on them so they are worth gathering in large quantities so login every day and get your free Firecrackers!
There is an important client patch this week, you MUST close RO completely and patch as admin to get this patch to avoid crashing client syndrome.

Next week we are continuing our localization and working with HQ for the skill balance and 14.1 materials. We are also working on some old stuff like rewriting the assassin job change. When we are done we hope you won't tell the difference except that it is more stable. Also we are finalizing our NPCs and such for our RWC scrimmage on the 8th. We also might have a little for fun quest put in next week too!

Edited by Resplendent, 27 September 2011 - 09:44 PM.

  • 0

#2 CeruleanGamer

CeruleanGamer

    They pay me to post.

  • Members
  • 7685 posts
  • LocationChicago, IL
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Yggdrasil, Ymir

Posted 27 September 2011 - 09:10 PM

First comment

Edit: Awesome notes and no new box yay!

Edited by CeruleanGamer, 27 September 2011 - 09:12 PM.

  • 0

#3 Leonis1

Leonis1

    Awarded #1 Troll

  • Members
  • 685 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Valkyrie

Posted 27 September 2011 - 09:13 PM

Mini Propeller still isnt tradable as well so might wanna look into that.
  • 0

#4 shurareki

shurareki

    Amateur Blogger

  • Members
  • 421 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:valk

Posted 27 September 2011 - 09:13 PM

WOOOO Dolomedes i shall prepare for death.... hmm i guess bradium ring should go down in price..
  • 0

#5 Azyrk

Azyrk

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1788 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Yggdrasil

Posted 27 September 2011 - 09:13 PM

Ooh the 140 turn in looks like fun. More Bradium rings for sure.
Also, hurrah for the merry badger update and mount extension!

Edited by Azyrk, 27 September 2011 - 09:15 PM.

  • 1

#6 Chicboy

Chicboy

    Amateur Blogger

  • Members
  • 239 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 27 September 2011 - 09:13 PM

2nd
  • -3

#7 ShinobiEX3

ShinobiEX3

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 2076 posts
  • LocationForest
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 27 September 2011 - 09:14 PM

lol
  • 0

#8 KamiKali

KamiKali

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 3048 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos - Loki's Realm

Posted 27 September 2011 - 09:14 PM

Does one eden merit badge equal to the whole list? Or just one option on the list.
  • 0

#9 Mefistofeles

Mefistofeles

    Too Legit To Quit

  • No Signature Group
  • 1277 posts
  • Playing:Nothing

Posted 27 September 2011 - 09:15 PM

i want at least the info about the changes........ how the matk formula will be fixed, the damage reductions to storm blast, etc.... at least post only some info plsssssssssssss!!! then we can know whats coming(if it worths to keep playing >,<)
  • -3

#10 Dammage

Dammage

    Awarded #1 Troll

  • Members
  • 767 posts
  • LocationTexas
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Valkyrie

Posted 27 September 2011 - 09:17 PM

woooo my geneticist wasent snubbed for turnins this week :P

oh btw when is the merry badger gonna take mvp drops like frag of rosetta stone?

Edited by Dammage, 27 September 2011 - 09:18 PM.

  • 0

#11 Arks

Arks

    I made it Off Topic

  • Members
  • 31 posts

Posted 27 September 2011 - 09:17 PM

And the turn ins will keep going forever?
Btw cant wait for mental stick and telekine... That orb /rice
Heim post and all he got is...
First
Second
Third
Lol xD

Edited by Arks, 27 September 2011 - 09:19 PM.

  • 0

#12 Lagoman

Lagoman

    I made it Off Topic

  • Members
  • 17 posts

Posted 27 September 2011 - 09:19 PM

I hope the pets get fixed soon.
  • 0

#13 Carp

Carp

    Amateur Blogger

  • Members
  • 388 posts

Posted 27 September 2011 - 09:21 PM

Does one eden merit badge equal to the whole list? Or just one option on the list.



Most likely it is the whole list, unless heim wants to troll for exchanging 1 merit badge for a flowerpot
  • 2

#14 KamiKali

KamiKali

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 3048 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos - Loki's Realm

Posted 27 September 2011 - 09:22 PM

Most likely it is the whole list, unless heim wants to troll for exchanging 1 merit badge for a flowerpot

Oh god. LOL so true
  • 0

#15 Proto312

Proto312

    Amateur Blogger

  • Members
  • 277 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Valkyrie

Posted 27 September 2011 - 09:22 PM

Nice turn ins this week. Time to level some alts!!
  • 0

#16 rivermans

rivermans

    Awarded #1 Troll

  • Members
  • 514 posts
  • LocationProntera in the World of Rune Midgard
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Ymir

Posted 27 September 2011 - 09:22 PM

thank goodness the Double Drops is going away and no new event this week.

Edited by rivermans, 27 September 2011 - 09:24 PM.

  • 0

#17 Pres

Pres

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1427 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Yggdrasil

Posted 27 September 2011 - 09:22 PM

Boring :'(
  • -6

#18 Mayhem

Mayhem

    Amateur Blogger

  • RO Fungineering
  • 479 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 27 September 2011 - 09:25 PM

First will the Merry Badger be CHANGING to those, or are those just added on.

Cus seriously would suck if that was replacing em cus it kinda sucks and seems to be a rip off.
  • -6

#19 Hulk

Hulk

    Amateur Blogger

  • Members
  • 179 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Ymir

Posted 27 September 2011 - 09:25 PM

nothing to do again.. time to afk again.. i wish they'd extend the drops event though..
  • -6

#20 MattXcheW

MattXcheW

    I made it Off Topic

  • Members
  • 83 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Yggdrasil

Posted 27 September 2011 - 09:26 PM

Fix iRO Buggs please!!

i.e. Losing Enchanted armors even if you know their in storage and Auto Dropping equips with out you even know it 0_o

Also the Merit Badges exchange sucks this week
  • -8

#21 Inubashiri

Inubashiri

    Loyal White Wolf

  • Public Security Section 9
  • 5785 posts
  • LocationWaterfall of the Nine Heavens
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:All

Posted 27 September 2011 - 09:27 PM

Fix iRO Buggs please!!

i.e. Losing Enchanted armors even if you know their in storage and Auto Dropping equips with out you even know it 0_o

Also the Merit Badges exchange sucks this week


You need to report that to support: https://support.warpportal.com/

Posting it on here doesn't guarantee it will be seen or even marked down to look at, thats what the support tool is for.
  • 0

#22 CeruleanGamer

CeruleanGamer

    They pay me to post.

  • Members
  • 7685 posts
  • LocationChicago, IL
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Yggdrasil, Ymir

Posted 27 September 2011 - 09:28 PM

And the turn ins will keep going forever?
Btw cant wait for mental stick and telekine... That orb /rice
Heim post and all he got is...
First
Second
Third
Lol xD


Because the update was so ordinary, it's not worth typing anything else. xD
  • 0

#23 Carp

Carp

    Amateur Blogger

  • Members
  • 388 posts

Posted 27 September 2011 - 09:29 PM

First will the Merry Badger be CHANGING to those, or are those just added on.

Cus seriously would suck if that was replacing em cus it kinda sucks and seems to be a rip off.


How could it be a rip off, if it's free?
  • 5

#24 TheSquishy

TheSquishy

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1871 posts
  • LocationHawaii
  • Playing:Nothing

Posted 27 September 2011 - 09:29 PM

Thanks for the mount extenstion.

But it's gonna be a tough week having to put up with those spiders everyday...
  • 2

#25 Inubashiri

Inubashiri

    Loyal White Wolf

  • Public Security Section 9
  • 5785 posts
  • LocationWaterfall of the Nine Heavens
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:All

Posted 27 September 2011 - 09:30 PM

How could it be a rip off, if it's free?


I was thinking the same thing Posted Image
  • 1




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users