Are you ready for Star Emperor / Soul Reaper? - Expanded Classes - WarpPortal Community Forums

Jump to content


Photo
* * * * * 1 votes

Are you ready for Star Emperor / Soul Reaper?


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 RaveMaster

RaveMaster

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 3909 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 05 June 2022 - 05:09 PM

As you know, the "First major update" should be here this coming Thursday unless it gets delayed as we are used to seeing. The only thing that has been revealed to us so far of this "Major Update" is Soul Reaper and Star Emperor. I am completely excited to try both buut it would be a shame if their ancient hero weapons are not available when they arrive since they are obtainable from Corridor of Phantoms and the ones we received recently are for Kagerou/Rebellion.. which means we will have to wait few months for another corridor but meanwhile.. it's time to dust off our Crimson Books.
 
And you, which build you will try first of Star Emperor and Soul Reaper?

  • 0

#2 Zayaan

Zayaan

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1761 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 05 June 2022 - 06:47 PM

Soul Reaper is going to disappoint a lot of people if we don't get level 10 Espa. The screenshots they posted on twitter had the level 175 aura, so we may very well be stuck with level 5 Espa until 185 update for expanded classes.

As for SE, I'm ready

unknown.png


  • 1

#3 FBKFBKFBK

FBKFBKFBK

    Amateur Blogger

  • Members
  • 430 posts

Posted 05 June 2022 - 07:29 PM

Star emperor yea.

They should be pretty strong with all our ocp gear assuming you are using the union crit damage build.

Hopefully we get some class specific kachua/OCP soon.

 

 

 

 

For build i was thinking about Union crit damage Falling Star+physical auto cast mainly Meteor Assault from advanced ror and rofl.

 

Star Emperor skills at level 175 with base level scaling and their light skils(+25% damage) would be Falling Star 1600%,Solar Burst 3200%,and Full Moon kick 3600%.

 

Level 2 Meteor Assault at level 175 with 120 base str and enforcer shoes bonus 2% per base level ends up at 6370%. Its basically like oriental sword RK and LOV SC with their nuke autocast from OCP gear.

 

Forgot to say meteor assault can proc from union self dmg so when auto attacking its basically like 14 hits per second and heat would be another 10 if you could somehow survive them combined and if heat worked properly to hit 10 times per second.


Edited by FBKFBKFBK, 07 June 2022 - 12:33 AM.

  • 0

#4 HolyxD

HolyxD

    Amateur Blogger

  • Members
  • 242 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 10 June 2022 - 07:06 PM

Star emperor yea.

They should be pretty strong with all our ocp gear assuming you are using the union crit damage build.

Hopefully we get some class specific kachua/OCP soon.

 

 

 

 

For build i was thinking about Union crit damage Falling Star+physical auto cast mainly Meteor Assault from advanced ror and rofl.

 

Star Emperor skills at level 175 with base level scaling and their light skils(+25% damage) would be Falling Star 1600%,Solar Burst 3200%,and Full Moon kick 3600%.

 

Level 2 Meteor Assault at level 175 with 120 base str and enforcer shoes bonus 2% per base level ends up at 6370%. Its basically like oriental sword RK and LOV SC with their nuke autocast from OCP gear.

 

Forgot to say meteor assault can proc from union self dmg so when auto attacking its basically like 14 hits per second and heat would be another 10 if you could somehow survive them combined and if heat worked properly to hit 10 times per second.

gears and skill build please  :ani_slur:


  • 0

#5 Zayaan

Zayaan

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1761 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 10 June 2022 - 10:05 PM

Bio5 with Lunar skills

Spoiler

 

Geffen Magic Tournament with Stellar skills

Spoiler

  • 1

#6 FBKFBKFBK

FBKFBKFBK

    Amateur Blogger

  • Members
  • 430 posts

Posted 10 June 2022 - 10:15 PM

gears and skill build please :ani_slur:

Honestly I have not even been able to play lately T-T. I can say some ideas though.

Accessories: Advanced ring of flame lord and Advanced ring of resonance. Mainly for Meteor Assault procs. Meteor Assault procs a decent amount from these rings and the other autocast are not bad. Like I said before meteor assault can proc from union self damage so 14~24 proc chance per sec is good.

Shoes: Enforcer for giant boost in meteor assault damage. Even if you are not a GX as long as you can use meteor assault in any way it's good.

Alternative shoe is temp luk boot with bear power. While enforcer shoes gives big increase to meteor assault it's only for meteor assault. Bears power can get level 2 meteor assault up to 3570% while having 66% damage bonus from the 200 str thanks to SLS wrath and 100% weapon atk increase from 200 str assuming level 4 weapon. Star Emperor can proc bear power easily while using SLS Union.

Weapons: Glorious Tablet for demi humans. +13 glorious Tablet gave me nearly 60% damage increase over +15 double lethal crimson bible. Alternative books besides those two idk damage diff.

Shield: Excellion Shield pure dmg,bloody knight shield if need aspd,purified knight shield best dmg and utility if you rich or lucky.

Garment: Arabian mant cheap and massive crit damage and utility with massive crit increase

Upper head: +14 Eddga pure damage if need aspd ruff officer or general helm not bad either

Middle head: Gambler Set mainly if need aspd otherwise little Garden.

Lower head: if need aspd heart card in mouth otherwise go vassalage necklace.

Body: Abyss,nature,icefall,samael simple ez

What make this so good is the skill SLS Union making all physical skills crit.If you wanna do maximum damage for Star Emperor you cannot ignore this skill though it does have its drawbacks.

Edited by FBKFBKFBK, 10 June 2022 - 10:42 PM.

  • 0

#7 FBKFBKFBK

FBKFBKFBK

    Amateur Blogger

  • Members
  • 430 posts

Posted 10 June 2022 - 10:32 PM

Bio5 with Lunar skills

Spoiler


Geffen Magic Tournament with Stellar skills
Spoiler


Very nice.

Was wondering how much SE crit damage can get to atm were you using Megs?

Totally thought you would be using solar burst with kiels and macro spam.
  • 0

#8 Zayaan

Zayaan

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1761 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 11 June 2022 - 12:49 AM

Very nice.

Was wondering how much SE crit damage can get to atm were you using Megs?

Totally thought you would be using solar burst with kiels and macro spam.

 

Using Megs, yes. But Megs aren't that great unless you're using Stellar Wrath/Miracle.

 

As for why I'm not using Solar Burst, I was unable to match the kill speed of Stellar vs Fire Egg with it

 

 

I wasn't using Miracle here btw, so this is just Lunar Wrath


Edited by Zayaan, 11 June 2022 - 12:50 AM.

  • 1

#9 FBKFBKFBK

FBKFBKFBK

    Amateur Blogger

  • Members
  • 430 posts

Posted 11 June 2022 - 01:12 AM

Using Megs, yes. But Megs aren't that great unless you're using Stellar Wrath/Miracle.

As for why I'm not using Solar Burst, I was unable to match the kill speed of Stellar vs Fire Egg with it



I wasn't using Miracle here btw, so this is just Lunar Wrath



Thank you for sharing was suspecting Megs.

Good to know stellar is indeed top dps.
  • 0

#10 HolyxD

HolyxD

    Amateur Blogger

  • Members
  • 242 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 11 June 2022 - 03:26 PM

Using Megs, yes. But Megs aren't that great unless you're using Stellar Wrath/Miracle.

 

As for why I'm not using Solar Burst, I was unable to match the kill speed of Stellar vs Fire Egg with it

 

 

I wasn't using Miracle here btw, so this is just Lunar Wrath

What gears do you use there if you dont mind sharing?

 

And if you were using megs then any other good options for those? i can't affort that sadly


  • 0

#11 FBKFBKFBK

FBKFBKFBK

    Amateur Blogger

  • Members
  • 430 posts

Posted 11 June 2022 - 06:04 PM

What gears do you use there if you dont mind sharing?

And if you were using megs then any other good options for those? i can't affort that sadly

If cant afford Megs then Jupiter ring always decent,temporal ring with temp luk boot and lucky day or bear power enchant,pdm if need def bypass and not using union.

Not many options for SE no kachua or ocp specific gear yet.

Edited by FBKFBKFBK, 11 June 2022 - 06:06 PM.

  • 0

#12 Zayaan

Zayaan

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1761 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 11 June 2022 - 10:17 PM

What gears do you use there if you dont mind sharing?

 

And if you were using megs then any other good options for those? i can't affort that sadly

 

4MaHhdO.png

Jupiter Ring + PDM as FBK said

 

Level 10 Espa at Bio5

Spoiler


Wait until Monday if you guys want to do this, or learn how to do the GRF edit yourself, I'm not going to be sharing it


Edited by Zayaan, 11 June 2022 - 10:22 PM.

  • 1

#13 HolyxD

HolyxD

    Amateur Blogger

  • Members
  • 242 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 11 June 2022 - 10:20 PM

https://imgur.com/a/q7vQXG9

Jupiter Ring + PDM as FBK said

 

Level 10 Espa at Bio5

Spoiler


Wait until Monday if you guys want to do this, or learn how to do the GRF edit yourself, I'm not going to be sharing it

omgggg  :omg:  :omg:  :omg:  :lv:  :lv:  :lv:


  • 0

#14 Zayaan

Zayaan

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1761 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 12 June 2022 - 12:03 AM

Level 6/7 Mild Wind only version

Spoiler

  • 0

#15 FBKFBKFBK

FBKFBKFBK

    Amateur Blogger

  • Members
  • 430 posts

Posted 12 June 2022 - 06:57 AM

4MaHhdO.png

Jupiter Ring + PDM as FBK said

Level 10 Espa at Bio5

Spoiler


Wait until Monday if you guys want to do this, or learn how to do the GRF edit yourself, I'm not going to be sharing it


Booster shoe better than temp luk with bear power/lucky day?
  • 0

#16 RaveMaster

RaveMaster

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 3909 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 12 June 2022 - 07:29 AM

Took a while

unknown.png

 

now gonna rest my crushed fingers


  • 0

#17 Zayaan

Zayaan

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1761 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 12 June 2022 - 07:37 AM

Booster shoe better than temp luk with bear power/lucky day?

Yes, when proc is not active. Only by a little though

 

Took a while

unknown.png

 

now gonna rest my crushed fingers

 

Congrats, fellow blue dye enthusiast. Which build are you going for?


Edited by Zayaan, 12 June 2022 - 07:38 AM.

  • 2

#18 RaveMaster

RaveMaster

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 3909 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 12 June 2022 - 07:45 AM

Yes, when proc is not active. Only by a little though

 

 

Congrats, fellow blue dye enthusiast. Which build are you going for?

 

This one is Lunar/Stellar but lvled as Lunar. I will make one Solar in a future.


  • 1

#19 RaveMaster

RaveMaster

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 3909 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 12 June 2022 - 07:51 AM

Here's some testing on eggs, my gears are similar to yours

 

New/Full Moon Kick

screenChaos014.jpg?width=943&height=589

 

Rekt Stars

screenChaos016.jpg?width=943&height=589


  • 1

#20 HolyxD

HolyxD

    Amateur Blogger

  • Members
  • 242 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 12 June 2022 - 11:40 AM

Btw Zayaan, what's going to happen this monday? Is there a maintenance incoming? because i cant find info in the forums patch notes, only people complaining like everyweek so i'm clueless.  :hmm:


  • 0

#21 Ashuckel

Ashuckel

    '-' intensifies

  • Members
  • 18934 posts
  • LocationJohto, Hoenn, Unova, Kalos, Alola
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 12 June 2022 - 02:27 PM

185 skill changes


  • 0

#22 Zayaan

Zayaan

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1761 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 12 June 2022 - 09:05 PM

Btw Zayaan, what's going to happen this monday? Is there a maintenance incoming? because i cant find info in the forums patch notes, only people complaining like everyweek so i'm clueless.  :hmm:

 

Solar Burst, Full Moon Kick, Falling Star, Espa, Eswhoo and Curse Explosion will have their max level increased to 10

 

Stellar build vs Ifrit

Spoiler

 

Doing half damage here because I forgot Mild Wind and Stellar Luminance 


Edited by Zayaan, 12 June 2022 - 09:06 PM.

  • 1

#23 Zayaan

Zayaan

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1761 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 12 June 2022 - 09:10 PM

pdm if need def bypass and not using union.
 

 

Union doesn't bypass Def when using skills or regular crit attacks. It only does so on regular non-crit attacks. So PDM is actually best in slot


  • 1

#24 FBKFBKFBK

FBKFBKFBK

    Amateur Blogger

  • Members
  • 430 posts

Posted 13 June 2022 - 12:12 AM

Union doesn't bypass Def when using skills or regular crit attacks. It only does so on regular non-crit attacks. So PDM is actually best in slot

 

Nice another layer of damage you can add.

 

 


Edited by FBKFBKFBK, 13 June 2022 - 06:45 AM.

  • 0

#25 HolyxD

HolyxD

    Amateur Blogger

  • Members
  • 242 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 13 June 2022 - 01:55 PM

Did Camp fixed the SR issue already? if no then someone explain me in pm how to do that >.<


Edited by HolyxD, 13 June 2022 - 01:55 PM.

  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users