MVPs? - Ragnarok 1 Community Chat - WarpPortal Community Forums

Jump to content


Photo
- - - - -

MVPs?


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Leonis1

Leonis1

    Awarded #1 Troll

  • Members
  • 685 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Valkyrie

Posted 26 April 2011 - 10:08 PM

Soooooo...I go to kill Orc Hero like 20 minutes ago and theres this RK killing it already and I come along and bomb Heros face off. Then i get some pms sayin that hes gonna report me for KSin and i just laughed at him and told him to basically go cry a river since MVPs are free for all. Then he goes into this crap about how he got 2 people banned for it. Im just posting this to get it straightened out once and for all...MVPs free for all or not?
  • 0

#2 Katreyn

Katreyn

    Amateur Blogger

  • Members
  • 189 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Ymir (Retired)

Posted 26 April 2011 - 10:13 PM

They are totally free for all. I highly doubt he got anyone banned for KSing an mvp, unless they were hindering his ability to attack it. Ie. Ice walling him off from it, or trying to kill him, etc.
Drops are free for all as well, but its seen as rude to steal the "mvps" loot.
  • 0

#3 ExDarkrb

ExDarkrb

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1234 posts
  • LocationSingapore
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 26 April 2011 - 10:32 PM

MVPs are indeed free for all but I hate ppl stealing them though... though are just stolen in my perspective
  • 0

#4 Viri

Viri

    They pay me to post.

  • Members
  • 6295 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 26 April 2011 - 10:50 PM

It's meant to be competitive. I usually only hit an mvp here or there but if someone complains I make a point to show up until they don't rofl. Whining gets you nowhere when it's within the rules of the game.
  • 0

#5 Sera

Sera

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 4831 posts
  • Locationthis evil world
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:iRO Chaos

Posted 26 April 2011 - 10:52 PM

Yeah, as long as you were just directly out DPSing him (not manholing him out of the action or otherwise griefing him) you were completely in the right.

Though, if I were you I'd find the section of the rules that deals with MVPs being FFA (if you can) and have it handy, because I'm not sure if the people who answer the tickets always know the rules of the game.

Edited by Sera, 26 April 2011 - 10:54 PM.

  • 0

#6 Leonis1

Leonis1

    Awarded #1 Troll

  • Members
  • 685 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Valkyrie

Posted 26 April 2011 - 11:31 PM

Ok its not like i was scared to get banned or anything i just wanted to know once and for all cause i never knew officially. I only found out they were free for all by hear say. But yeah i used to be nice and not attack mvps people were attacking but its as they say "Nice guys finish last."
  • 0

#7 Sera

Sera

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 4831 posts
  • Locationthis evil world
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:iRO Chaos

Posted 26 April 2011 - 11:53 PM

Or in MVPing, nice guys don't finish at all.
  • 0

#8 Leonis1

Leonis1

    Awarded #1 Troll

  • Members
  • 685 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Valkyrie

Posted 27 April 2011 - 12:18 AM

This is true
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users