Ragnarok Online Server Survey - Renewal Foundry - WarpPortal Community Forums

Jump to content


Photo

Ragnarok Online Server Survey


  • This topic is locked This topic is locked
225 replies to this topic

#1 CMMayari

CMMayari

    Too Legit To Quit

  • Community Managers
  • 1238 posts
  • Twitter:@CMMayari
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 25 February 2022 - 05:31 PM

Hello all!
 
From time to time, we would like to gather feedback from our player base on game features. If you would like to participate and have your voice be heard, please fill out this Google form:

Ragnarok Online Server Survey (google.com)
 
Thank you!

  • 6

#2 EdwardEG

EdwardEG

    Amateur Blogger

  • Members
  • 249 posts
  • LocationWarga +62
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 25 February 2022 - 05:46 PM

Thanks for putting this up.. Never forget that there's so much feedback that are worth for staffs to see from:

https://forums.warpp...e/#entry2914787
  • 0

#3 CMGarnet

CMGarnet

    Amateur Blogger

  • Community Managers
  • 184 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 25 February 2022 - 05:47 PM

Hello everyone, we are modifying the survey. Please give us a moment, thank you.

 


  • 0

#4 CMGarnet

CMGarnet

    Amateur Blogger

  • Community Managers
  • 184 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 25 February 2022 - 05:52 PM

The link has been updated, thank you.


  • 0

#5 Blueness

Blueness

    Amateur Blogger

  • Members
  • 443 posts
  • LocationNew Mexico
  • Playing:Nothing

Posted 25 February 2022 - 05:54 PM

Form is broken.

 

It's fixed!


Edited by Blueness, 25 February 2022 - 11:05 PM.

  • 0

#6 CMGarnet

CMGarnet

    Amateur Blogger

  • Community Managers
  • 184 posts
  • Playing:Ragnarok Online

Posted 25 February 2022 - 05:59 PM

Try refreshing the page  :ok:


  • 0

#7 Misfortune

Misfortune

    I made it Off Topic

  • Members
  • 41 posts

Posted 25 February 2022 - 06:05 PM

Even with cache clear it's still broken.


  • 0

#8 Boyeteers

Boyeteers

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 3030 posts

Posted 25 February 2022 - 06:06 PM

What kind server are we looking for here bruh? another ROT? Region block almost killed 90% of ppls willing to play the game.


  • 1

#9 Misfortune

Misfortune

    I made it Off Topic

  • Members
  • 41 posts

Posted 25 February 2022 - 06:10 PM

So to clarify this is suggesting that the current OCP/Kachua items would become in-game craft or quest rewards rather than pay-per-item, and the the server itself would operate on a time-based cash subscription instead?  Actual pay-per-item or pay-per-service would be limited to administrative or hairs mods?


  • 0

#10 AaronP2W

AaronP2W

    Awarded #1 Troll

  • Members
  • 911 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Transcendence

Posted 25 February 2022 - 06:13 PM

Classic subscription based server with no region block would be huge. 


  • 1

#11 Hrishi

Hrishi

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 2365 posts
  • Playing:Nothing

Posted 25 February 2022 - 06:17 PM

I believe you'd attract plenty of older players if this was the classic version of the game, I'd be immensely interested. I'm also hugely in support of no-p2w nonsense in the cash shop, one of the biggest things that has spoiled similar such servers in the past.


  • 1

#12 Misfortune

Misfortune

    I made it Off Topic

  • Members
  • 41 posts

Posted 25 February 2022 - 06:19 PM

Classic subscription based server with no region block would be huge. 

 

Subscription for access or subscription for VIP perks?  With the signed int zenny limit that hurts a lot of folks given the current economy.


  • 0

#13 chiefkikahoe

chiefkikahoe

    Amateur Blogger

  • Members
  • 297 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 25 February 2022 - 06:20 PM

Is this for a new server or our current server?
  • 1

#14 RaveMaster

RaveMaster

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 3909 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 25 February 2022 - 06:21 PM

Seeing this survey many things go through my head, we already know what happened with Classic, RE:BOT, Transcendence and ofc, Chaos.. Why should I believe in first place that this new server will be a success if in the current servers there is total abandonment, lack of transparency, large list of bugs that have not been resolved, anticheat that only punishes players instead of bots among many other issues?
 
WP, Be very careful what you say because you don't have much credibility left.

  • 4

#15 lujun709

lujun709

    I made it Off Topic

  • Members
  • 91 posts

Posted 25 February 2022 - 06:35 PM

See your slow content update,why you still want to open a new server without cash item?
Another 2 month stopping server like ROT open?
  • 2

#16 SweetKarly

SweetKarly

    Amateur Blogger

  • Members
  • 177 posts
  • LocationMéxico
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 25 February 2022 - 06:36 PM

Before thinking in another server repair all those things that are bad in iRO.


  • 10

#17 nazhioozh

nazhioozh

    Awarded #1 Troll

  • Members
  • 662 posts
  • LocationSantiago, Chile
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Yggdrasil

Posted 25 February 2022 - 06:45 PM

Before thinking in another server repair all those things that are bad in iRO.

 

+1

 

 

stop being https://irowiki.org/wiki/Greed, Warp portal.


  • 2

#18 SweetKarly

SweetKarly

    Amateur Blogger

  • Members
  • 177 posts
  • LocationMéxico
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Chaos

Posted 25 February 2022 - 06:56 PM

See your slow content update,why you still want to open a new server without cash item?
Another 2 month stopping server like ROT open?


Just lets remember how their client is broken, if they release another server without fix all issues first they are going to have guilds abusing of bugs again.
  • 0

#19 ChakriGuard

ChakriGuard

    Azzylike

  • Members
  • 10210 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Renew Chaos

Posted 25 February 2022 - 07:24 PM

"Subscription required to play" I see that you're dead serious. $10/month? A large bubble tea with toppings costs almost $10 and I finish that in 10 mins. Are you sure the company will survive with that little money? $10 for 30 days?

I dont think WP is opening another server. Well they might if they finally abandon this rotten Chaos server full of MvPs and everyone one shots everything (Then got bored and quit WoE/PvM or both because things dont sell anymore or everything is now macro'ing. Dont tell me I didnt warn you when MA meme started lol). Anyway if this survey is for Chaos server ... why dont you just try it and see how the remaining players respond? Most of us don't know what we want.

Edited by ChakriGuard, 25 February 2022 - 08:25 PM.

  • 0

#20 ad0l

ad0l

    Awarded #1 Troll

  • Members
  • 941 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:thor

Posted 25 February 2022 - 07:40 PM

why asking for feedback while most players already said on previous feedback post, is this because of newly opened server outside iRO?
  • 1

#21 vividort

vividort

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1113 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Hiatus x Hiatus

Posted 25 February 2022 - 07:44 PM

A new server would only work if they manage to actually bring it up to date with the kro main content imo the most frustrating thing for me about iRO is coming across stuff being released in kRO and wondering if that would be playable this decade or the next in iRO, I suspect a new server from scratch would be easier to setup than it is to actually update and fix the mess that is chaos, we'll see. i might be wrong :/


Edited by vividort, 25 February 2022 - 07:45 PM.

  • 0

#22 Sigma1

Sigma1

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 2394 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:TRO

Posted 25 February 2022 - 07:44 PM

Wanna create the third failure? lol
  • 6

#23 Chorvaqueen

Chorvaqueen

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1038 posts
  • LocationInverted Castle
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:idk anymore help

Posted 25 February 2022 - 07:47 PM

You guys are gonna speedrun a server death again? :heh:

The only ones truly enjoying a fresh server are zeny spambots but I will gladly want to be proven wrong.


  • 2

#24 Usurper

Usurper

    Too Legit To Quit

  • Members
  • 1729 posts
  • LocationPhilippines
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:Thor

Posted 25 February 2022 - 07:47 PM

- Subscription required to play

With a few active players left, forcing me to pay just to be able to login seems like a drag. It's been f2p for so long and changing it now is not a good idea.

If you are gonna do this are you sure that we're gonna get the most out of the subscription we paid for? There's nothing to do in the game but PvM, its not worth paying to play if there's no one to play with lol maybe if you merge the 2 servers first then I guess it's fine.
  • 2

#25 ad0l

ad0l

    Awarded #1 Troll

  • Members
  • 941 posts
  • Playing:Ragnarok Online
  • Server:thor

Posted 25 February 2022 - 07:53 PM

You guys are gonna speedrun a server death again? :heh:
The only ones truly enjoying a fresh server are zeny spambots but I will gladly want to be proven wrong.


lets freaking go!

https://encrypted-tb...fiDHlA&usqp=CAU
  • 3




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users